mentaltrötthet

Kanske borde ge detta en chans till? Jag är sämst på att uppdatera, jag vet. Jag har varit i så bra banor ett tag att jag inte har haft något behov för att skriva. Men att skriva är ju faktiskt något som jag egentligen älskar, jag älskar att kunna förklara känslor, människor, livet i ord på ett papper. Det kanske egentligen inte är något som är intressant att veta för någon annan, men det är något som är intressant för mig.

Jag tror mycket av min vardag, min livsstil är att prata med folk om deras problem, diskutera, problemlösa och få personer att må bättre. Jag gillar det. Ibland känns det dock som att jag också hade velat ha någon speciell, här som jag också kunde byta något riktigt djupt samtal med, och inte bara lyssna och förstå. Missförstå mig inte. Jag älskar att få andra att må bättre och lyssna, det är inte det men det är bara ibland man får någon konstig känsla av att inte kunna uttrycka allt man vill få ur sig. Rädd för att trampa någon på fötterna, rädd för att ta upp någon annans tid.

Anyway, jag är i alla fall tillbaka i Bergen sen 2 veckor tillbaka efter en behövlig visit hemma i onsala. Träffa folk man har saknat, som man älskar. Jag älskar Bergen också. Det kommer bli ännu bättre nu när min käraste vän har bestämmt sig för att flytta hit. Det kommer bli bäst. För ibland är saknaden efter riktigt riktigt nära människor ganska jobbigt, men nu blir det ändring. Woho!

Jag borde egentligen ha en riktigt lycklig helg, men jag har något mentalt hinder för mina lyckokänslor för tillfället, men det är lugnt dom kommer tillbaka, jag skall bara koppla bort det dåliga så kommer dom smygande igen. Lite sol och mindre snö hade inte skadat heller. Jag har ju fått jobb denna helgen, ett jobb som känns riktigt roligt. Jag har lämnat det där med äldre bakom mig lite tror jag, jag har hittat något jag trivs bättre med och som gör mig gladare. Jag har fått jobb på ett bofelleskap för utvecklingsstörda, nära mitt hem här i Laksevåg, Perfekt. Första dagen är på måndag, skall bli riktigt skönt att börja jobba igen! Och ikväll blir det personalfest med mitt andra jobb, Spelhaugens dagsenter, även där arbetar jag med utvecklingsstörda. Där jobbade jag ju i 3 månader innan jul, men de behövde inte vikarier nu efter jul, vilket är väldigt synd för där trivdes jag verkligen som fisken i vattnet, men men. Thats life. Kommer förhoppningsvis trivas lika mycket på det nya jobbet, det känns som det. Behöver träffa lite nya folk också.

Nog babblat, skall ta på mig lite kläder nu och pallra mig ner och hämta upp tvätten.


Jag och malin för ett tag sedan. :) Foto: Marius


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0