Måndags promenad i sandviken.

Igår var jag och Malin på en otroligt mysig promenad i en "stadsdel" här i Bergen som heter Sandviken. En stadsdel med massa gamla mysiga hus och trånga gator. Malin fotade och jag njöt. Hösten är här på riktigt, det var stjärnklart och bladen seglade ner från träden. En perfekt höstkväll. Vi smög oss även in på en gamal borg, eller på en gammal borg och fick en fantastisk utsikt över hela Bergen. Jag älskar Bergen, kan inte riktigt sätta fingret på varför. Eller det är helheten. Lugna människor, en vacker miljö, bergen som omsluter staden och alla gamla hus. För er som inte varit här, det är en upplevelse. 

Nyss kom jag hem från jobbet, trött och irriterad. Vet egentligen inte varför, var nog bara inte min dag. Men efter man har mötts av leenden och ett " kom igen Carro, du kan inte gå och lägga dig, vi hittar på något kul istället!" så rann känslan av trötthet och irritation av mig. Att vänner kan göra så mycket genom att göra så lite. Underbara.

Så ja, nu skall jag hitta på något kul!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0