God fredag

Detta var det härligaste jag har gjort på ett bra tag. Gick och la mig hyffsat i tid igår och kunde sova hur länge jag ville idag, fast jag vaknade halv 9 i alla fall, gick upp och la mig i soffan och drog ett avsnitt av andra avenyn. Perfekt. Nu ligger jag här och ser hur solen går upp över bergen. Vackert! Fina Bergen! Älskade hem.

Behövde inte komma till jobbet på grund av brandutbildning idag, vilket är skönt. Även om jag älskar mitt jobb. Att jobba med människor, gamla som unga, sjuka som friska, utvecklingsstörda som normala är något jag verkligen trivs med. Nu har jag fått pröva på att jobba med utvecklingsstörda, eller förståndshandikappade (vad säger man?), och detta arbetet har gett mig så fruktansvärt mycket. Brukarna är fantastiska och är nästan alltid lyckliga och positiva till allt. Tänk att kunna vara så lycklig och inte ha allt för stora problem som gror i huvudet varje dag, utan att ta dagen medans den går och se vad som händer och vara glad. Som sagt dom är underbara. Jag har haft sån tur att ha fått ett 100% vikariat fram till jul. Jag är stolt över mig själv att jag har klarat detta, flyttat till ett annat land (även om det bara är norge) skaffat en lägenhet och fått två jobb. Jag är faktiskt stolt över det, att jag har lyckats alldeles själv.

Imorgon blir det jobb för mig igen, på äldreboendet som jag också jobbar. Men vi får faktiskt gäster i helgen från Oslo/Stavanger. Så ikväll blir det spelkväll och imorgon utgång. Jag är lite smånyfiken på vilka dessa guttar är. Jag har aldrig träffat dem. Men det skall bli kul i alla fall!


Nu skall jag börja göra frukost.

Kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0